Autyzm nie jest chorobą, dlatego nie można mówić o leczeniu autyzmu, tylko o jego terapii.
Terapia dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju powinna być zindywidualizowana i dobrana do możliwości i potrzeb dziecka.
Oferujemy:
A) Intensywna Terapia Pakietowa
Program terapeutyczny dla dzieci z autyzmem w zależności od wybranego pakietu obejmuje:
Każde dziecko będące pod opieką PROMITIS ma swojego terapeutę prowadzącego, który jest odpowiedzialny za stworzenie indywidualnego planu terapii dostosowanego do potrzeb dziecka. Terapeuta prowadzący monitoruje proces terapeutyczny jest w stałym kontakcie z resztą zespołu pracującego z danym dzieckiem.
Zajęcia prowadzone są przez psychologów, pedagogów, terapeutów integracji sensorycznej, logopedów z doświadczeniem w terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu. Bardzo ważnym elementem terapii jest współpraca z rodziną dziecka. Dwa razy w miesiącu odbywają się spotkania konsultacyjne, w czasie których terapeuta wraz z rodziną dziecka omawia przebieg procesu terapeutycznego oraz ustala kolejne cele terapeutyczne.
B) Tryb Terapii Konsultacyjnej
W trybie terapii konsultacyjnej terapeuta pracuje z dzieckiem i rodziną w zależności od wybranego pakietu 5 lub 10 godzin w miesiącu. W ramach terapii realizowane są następujące punkty:
W terapii konsultacyjnej rodzice pod opieką psychologa prowadzącego realizują program terapeutyczny przygotowany specjalnie dla ich dziecka. Regularne spotkania z terapeutami PROMITIS oprócz obserwowania postępów terapii i dostosowywania jej na bieżąco do potrzeb dziecka, opierają się na wspólnej analizie nagrań wideo, które rodzice wykonują systematycznie według wskazówek psychologa.
Należy pamiętać, że im wcześniejsza diagnoza i bardziej wszechstronna terapia tym większa szansa na poprawę funkcjonowania dziecka.
Terapia dziecka z całościowymi zaburzeniami rozwoju powinna być zindywidualizowana i dobrana do możliwości i potrzeb dziecka.
Oferujemy:
- diagnozę autyzmu w ośrodkach w Warszawie, Krakowie i Wrocławiu
- kompleksowa terapia (psycholog, pedagog specjalny, terapeuta integracji sensorycznej, logopeda, fizjoterapeuta) - intensywną, systematyczną, dostosowaną do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka
- istnieje możliwość wyboru formy i zakresu terapii (w zależności od możliwości, potrzeb dziecka oraz stopnia zaangażowania rodziców w pracę z dzieckiem) pomiędzy :
A) Intensywna Terapia Pakietowa
Program terapeutyczny dla dzieci z autyzmem w zależności od wybranego pakietu obejmuje:
- 5 lub 10 godzin terapeutycznych tygodniowo
- możliwość ustalenia zajęć w pakiecie indywidualnym
- konsultacje dla rodziców 1h na 2 tygodnie
Każde dziecko będące pod opieką PROMITIS ma swojego terapeutę prowadzącego, który jest odpowiedzialny za stworzenie indywidualnego planu terapii dostosowanego do potrzeb dziecka. Terapeuta prowadzący monitoruje proces terapeutyczny jest w stałym kontakcie z resztą zespołu pracującego z danym dzieckiem.
Zajęcia prowadzone są przez psychologów, pedagogów, terapeutów integracji sensorycznej, logopedów z doświadczeniem w terapii zaburzeń ze spektrum autyzmu. Bardzo ważnym elementem terapii jest współpraca z rodziną dziecka. Dwa razy w miesiącu odbywają się spotkania konsultacyjne, w czasie których terapeuta wraz z rodziną dziecka omawia przebieg procesu terapeutycznego oraz ustala kolejne cele terapeutyczne.
B) Tryb Terapii Konsultacyjnej
W trybie terapii konsultacyjnej terapeuta pracuje z dzieckiem i rodziną w zależności od wybranego pakietu 5 lub 10 godzin w miesiącu. W ramach terapii realizowane są następujące punkty:
- praca z dzieckiem autystycznym
- analiza materiałów dostarczanych przez Rodziców (nagrania, DVD, zdjęcia)
- ułożenie i modyfikowanie programu stymulacyjno-edukacyjnego
- przekazanie programu Rodzicom
- konsultacje telefoniczne
W terapii konsultacyjnej rodzice pod opieką psychologa prowadzącego realizują program terapeutyczny przygotowany specjalnie dla ich dziecka. Regularne spotkania z terapeutami PROMITIS oprócz obserwowania postępów terapii i dostosowywania jej na bieżąco do potrzeb dziecka, opierają się na wspólnej analizie nagrań wideo, które rodzice wykonują systematycznie według wskazówek psychologa.
Należy pamiętać, że im wcześniejsza diagnoza i bardziej wszechstronna terapia tym większa szansa na poprawę funkcjonowania dziecka.